Erasmus Ofisi | Ondokuz Mayıs Üniversitesi

Menü

Kendi İmkanı İle Staj Yapabilmek

Maalesef her aday öğrencimizi program kapsamında staj hareketliliği için yurtdışına gönderemiyoruz. 

Bu nedenle, yurtdışında staj yeri ayarlayan öğrencilerimize Üniversitemizden “belge”, hizmet pasaport ve zorunlu stajın yerine sayma işlemleri bildiriyorum.

1. Ayarladığınız yurtdışı stajı zorunlu stajınız yerine saydırmak istiyorsanız ekteki staj anlaşmasını doldurmanız gerekiyor. Bu anlaşmada, sizin, bölüm/anabilim dalı başkanınızın (yükseklisans veya doktora öğrencilerinde ise Lisansüstü Eğitim Enstitüsünün bilgilerini ve imzası için bir satır daha ekleyerek) ve karşı kurumun yetkilisinin bilgileri ve imzaları olacak. Bu bilgilerin hepsi tamamlandıktan sonra Bölüm Başkanınız belgenin bir örneğini Fakülte Yönetim Kurulu kararının alınması için Fakülte Dekanlığına sunması gerekmektedir.  Zorunlu stajınız yerine saydırmanız gerekmiyorsa bu belgeye hiç gerek yok.

2. Belge ve hizmet pasaport talebiniz için Üniversitemiz Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurmanız gerekmektedir. Üniversitemiz öğrencilerimizin kişisel gelişimi için her zaman destek vermektedir. Daire Başkanlığı eski kütüphane binasında Kongre Kültür Merkezinin karşısında. Pasaport için ekteki dilekçe örneği kullanabilirsiniz. Kendi bilgilerinize göre dilekçeyi düzenleyiniz. Kabul mektubunu (ve gerekiyorsa staj anlaşma belgenizi de) eklemeyi unutmayın. Başka belge taleplerinizde belki dilekçe gerekmeyebilir. Bu konu hakkında daha detaylı bilgiyi Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından alabilirsiniz.

3. Bu işlemlerden sonra geriye kalan işler tamamen sizde (mesela seyahat sigortası, uçak biletleri, kalacak yer ayarlaması, yaşam bütçesi ayarlama, vs.) Bu konuda size yine maalesef hiçbir şekilde destek veya yönlendirme sağlayamıyoruz.  

Kendi imkanı ile staj anlaşması için tıklayınız

Hizmet pasaport talkep dilekçe için tıklayınız.