Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Ana Eylemi (Key Action 1, KA1) altında yer alan bu faaliyet ile yükseköğretim öğrencilerinin yeterliliklerinin geliştirilmesi ve bu kişilere yurt dışında mesleki gelişim fırsatları sunulması hedeflenmektedir. Bu kapsamda, yükseköğrenimine devam eden kişilerin yurtdışı eğitim fırsatlarını arttırmaya, eğitim-öğretimden iş hayatına geçiş yapabilmeleri için ihtiyaç duydukları becerileri kazandırmaya yönelik olarak aşağıdaki faaliyetler desteklenmektedir:
Öğrenci Hareketliliği: Üniversite öğrencilerinin yurtdışında bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görmeleri veya yurtdışında bir şirkette veya herhangi bir kurum/kuruluşta staj yapmaları
Bu faaliyetin yararlanıcıları yükseköğretim kurumlarının öğrenci ve personelidir. Ancak, başvuru, yükseköğretim kurumu ya da ulusal yükseköğretim hareketlilik konsorsiyumu koordinatörü tarafından yapılmalıdır. Bireysel başvuru kabul edilmemektedir.
Yükseköğretim kurumu olarak başvurabilmek için; Program ülkesinde yerleşik olup, “Yükseköğretim İçin Erasmus Beyannamesi” (Erasmus Charter for Higher Education- ECHE) sahibi yükseköğretim kurumu olmak gerekmektedir.
Ulusal Hareketlilik Konsorsiyumu olarak başvurabilmek için; Program ülkesinde yerleşik olup, Yükseköğretim Hareketliliği Konsorsiyum Belgesi sahibi koordinatör kuruluş olmak gerekmektedir. Geçerli bir Hareketlilik Konsorsiyumu Belgesi bulunmayan kuruluşlar bir hareketlilik projesi hibesine başvururken aynı anda söz konusu belge için de başvurabilirler.
Yükseköğretim öğrenci ve personelinin hareketlilik faaliyeti, her ikisi de Program Ülkelerinde yerleşik en az bir gönderen ve en az bir ev sahibi kuruluş içermelidir.
Faaliyet türüne göre;
Eğitime yönelik öğrenci hareketliliğinde; hem gönderen hem de ev sahibi kuruluşlar ECHE sahibi yükseköğretim kurumu olmalıdır.
Staja yönelik öğrenci hareketliliğinde; gönderen kuruluş ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumu olmalıdır. Ev sahibi kuruluş ise işgücü piyasasında yada eğitim alanında faaliyet gösteren kamu ya da özel kuruluş olabilir.
Hareketlilik projesinde yer alan katılımcı kuruluşlar şu rol ve görevleri üstlenirler:
Gönderen kuruluş: Öğrenci ve personelin seçimi ve yurt dışına gönderilmesinden sorumludur. Bu görev hibe ödemeleri, hareketlilik dönemine hazırlık, izleme ve tanımayı da içermektedir.
Ev sahibi kuruluş: Yurt dışından gelen öğrenci/personeli kabul etmek, onlara eğitim/staj veya faaliyet programı önermekle yükümlüdür.
Faaliyetin süresi faaliyet türüne göre değişmektedir:
Eğitime yönelik öğrenci hareketliliğinde; 2 ila 12 ay
Staja yönelik öğrenci hareketliliğinde; 2 ila 12 ay
Faaliyetlerin asgari süresi olan ,
Öğrenim Hareketliliği minimum faaliyet süresi : 2 ay
Staj Hareketliliği minimum faaliyet süresi : 2 ay
Belirtilen asgari sürelere uyulmaması durumunda faaliyetiniz geçersiz sayılacak olup, öğrenciye yapılmış olan hibe ödemesinin tamamını iade etmek zorundadır. Faaliyet süreleri karşı kurumlardan alınan Katılım Belgesi ile desteklenerek faaliyet süreleriniz kesinleştirilir.
Başvuru Nereye Yapılır?
Yükseköğretim kurumlarının öğrencileri başvurularını kendi kurumlarına yaparlar.
2024 Proje Dönemi Hibe Miktarları için tıklayınız.
2025 Proje Dönemi Hibe Miktarları için tıklayınız.
Not: Hareketlilik faaliyetine katılan öğrencilerin yurtdışında faaliyetlerini gerçekleştirdikleri süre zarfında, halihazırda aldıkları yükseköğretim bursları ve kredileri öğrenim/staj faaliyeti sırasında sonlandırılamaz, kesintiye uğratılamaz ve azaltılamaz. Yalnızca YTB burslusu öğrencilerin faaliyete katılımları halinde YTB burslarında kesinti söz konusu olup öğrenciler bu bilgi dahilinde Erasmus Kurum Koordinatörlüğüne dilekçe vererek hareketliliğe dahil olabilirler. Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 31.01.2018 tarihli toplantısında uygun bulunan "Yükseköğretim Kurulu Tarafından Yurtdışından Gelecek Yabancı Uyruklu Öğrencilere Sağlanacak Desteklere İlişkin Usul ve Esaslar" uyarınca burslandırılan YÖK Burslusu yabancı uyruklu öğrencilerin, Türkiye'deki eğitimleri esnasında başka bir akademik değişim programına (Mevlana, Erasmus+, vb.) katılamayacağına, Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 04.04.2018 tarihli toplantısında karar verilmiştir.
Hibe ödemeleri Türkiye Ulusal Ajansı tarafından üniversitemize yapılan ödeme ile orantılı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere hibeleri 2 taksitte ödenir. İlk taksitin ödemesi öğrenci gitmeden önce yapılır. İkinci taksitin ödemesi değişim dönemi sonunda, öğrencinin Öğrenci Final Raporu(Online Nihai Rapor), Transkript, ve Katılım Sertifikasını teslim etmesi sonrası, Katılım Sertifikasında belirtilen öğrenim başlangıç-bitiş tarihlerine göre toplam hibesi yeniden hesap edilerek yapılır.
Öğrenciler yalnızca Erasmus+ öğrenim dönemleri için yurtdışında bulundukları süre karşılığı hibe alabilirler, planlanan değişimden daha kısa kalınması halinde yalnızca kalınan süre karşılığı hibe verilecektir.
HİBELERLE İLGİLİ OLARAK
1) İlk planlamada alınan hibenin tüm öğrencilerine dağıtımından sonra sürelerini uzatmak isteyen öğrenciler için yeterli hibe kalmaması durumunda, üniversitesinin buna rıza göstermesi ve tüm Erasmus kurallarının uygulanması şartı ile öğrencinin hibesiz olarak kalmasına izin verilebilir.
2) Öğrencinin uzatacağı süre için tamamlanması gereken Öğrenim Anlaşması güncellenmeli ve öğrenimin uzatma bölümünün başlamasından sonra bir ay içinde imza süreci tamamlanmalıdır.
3) Yükseköğretim kurumları bu uygulamanın adil ve şeffaf olarak yürütülmesinden sorumludur.
4) Öğrencilere verilen aylık hibe miktarları, Avrupa Komisyonu ve Türkiye Cumhuriyeti katkısından müteşekkildir.
5) Yol parası için bir hibe verilmeyecektir.
6) Gidilen kurumda herhangi bir öğrenim ücreti (harç, kayıt, sınav, kütüphane vb.) ödenmeyecek buna karşın Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde yükümlü olunan harç gibi ödemeleri yerine getirme zorunluluğu vardır. Öğrencinin almakta olduğu diğer burslar (devlet bursları, üniversiteden alınan başarı bursları, vs.) değişim süresince devam edecektir.
Not: YÖK Burslusu yabancı uyruklu öğrencilerin, Türkiye'deki eğitimleri esnasında başka bir akademik değişim programına (Mevlana, Erasmus+, vb.) katılmaları Yükseköğretim Yürütme Kurulu 04.04.2018 tarihli kararı ile mümkün değildir.
Akademik Durum, Ders Kaydı ve Akademik Ücretler :
Öğrencinin üniversitemizde alması gereken derslere karşılık, gideceği kurumda eşdeğer gelen dersler belirlenir ve alınan derslerin tanınırlığı öğrenci, öğrencinin kendi kurumu ve gideceği kurum arasında değişim dönemi öncesinde imzalanan Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) , Lisansüstü öğrenciler için Learning Agreement, Disiplinlerarası Lisasnüstü öğrenciler için Learning Agreement ile kayıt ve güvence altına alınır. Ders isimlerinin ve içeriklerinin bire bir aynı olması beklenmez, ders içeriklerinin yüksek düzeyde benzeşmesi yeterlidir. Kurumların yetkilileri ve gidecek öğrenci tarafından atılması gereken imzaların tamamlanmış olduğu bir Öğrenim Anlaşmasında yer alan derslerin tanınacağı üniversitemizin Erasmus Üniversite Beyannamesi başvurusu sırasında taahhüt edilmiştir.
Ders seçimi yapılırken 1 dönem için 30, 1 yıl için 60 AKTS kredisi hedeflenmelidir.
Erasmus öğrencileri üniversitemize kayıtlarını yaptırırlar, yurt dışında geçirecekleri süre için öğrencilerin kayıt dondurması söz konusu değildir. Öğrencilerin kayıt ve harç ücretleri sadece üniversitemize yatırılır, gidilecek kuruma herhangi bir kayıt veya harç ücreti ödenmez. Ancak gidilecek kurum, kendi öğrencilerinden talep ettiği kayıt ve harç ücreti harici küçük meblağlı ödemeleri Erasmus öğrencilerinden de talep edebilir. Bu çeşit ödemelere örnek spor tesisleri abonelik ücreti, ulaşım ücreti ve gezi ücreti olabilir.
Öğrencinin halihazırda aldıkları ulusal burslar, yurt dışında öğrenimi sırasında ne sonlandırılabilir, ne kesintiye uğratılabilir ne de azaltılabilir. Ayrıca öğrencinin aldığı ulusal burslar Erasmus hibesinden yararlanma hakkına sınırlama getiremez.
ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ BAŞVURU VE KRİTERLER
Öğrenim Hareketliliği Faaliyeti için Genel Kriterler:
OMÜ örgün eğitim öğrencisi olmak (2. öğretim dahil) (önlisans, lisans veya lisansüstü)
OMÜ' de hazırlık sınıfı hariç ilk yarıyılı tamamlamış olmak,
Ağırlıklı not ortalaması 2,2/4,00 olmalı (önlisans, lisans öğrencileri)
Ağırlıklı not ortalaması 2,5/4,00 olmalı (lisansüstü öğrencileri)
Öğrenim hareketliliği için yeterli sayıda AKTS kredi yüklü olması (Bir dönem için 30 AKTS)
Mevcut öğrenim kademesi içerisinde daha önce faaliyetten yararlanmışsa, yeni faaliyetle beraber toplam süre 12 ay’ı hibeli ya da hibesiz geçmeyecek olmalı (Öğrencinin faaliyetten yararlanabilmesi için kalan süresinin öğrenim hareketliliği yapabilmesi için minimum 3 ay olması gerekmektedir. Fakat karşı kurumun öğrenim hareketliliği minimum süresi için süresinin yeterli olması gerekir. Örneğin bir dönemi 4,5 ay olan bir kuruma yerleşecekse en az 4.5 ay hakkı bulunması gerekmektedir.)
Not1: Transkript 4’ lük sistemde yer alan ortalamaların asgari not ortalaması şartını sağlayıp sağlamadığı Yükseköğretim Kurulu tarafından hazırlanan not dönüşüm çizelgesinde belirtilen karşılıklar kullanılarak tespit edilir.
Not2: Lisansüstü öğrencileri ve Tıp Fakültesi öğrencilerinin öğrenim hareketliliğine katılabilmeleri için anlaşmalı olduğumuz kurumlara gitmeleri ve bir dönem için 30 AKTS ders yükü almaları gerekmektedir.
Lisansüstü öğrencileri Erasmus öğrenim hareketliliklerini aşağıda şartlardan birini yerine getirerek yapabilirler.
1. 30 ECTS’lik (öğrencinin tez yazmasına katkı sağlayacak “Academic Writing”, “Quantitative and Qualitative research” gibi) ders almaları veya
2. Tez çalışması için karşı kurumdan kendi imkanlarıyla tez danışmanlığı yapabilecek bir danışman bulup, bu şekilde kabul edildiğine dair bir kabul e-mail alınması ve Erasmus Kurum Koordinatörlüğümüze iletilmesi
Erasmus Başarı Puanı Hesaplanırken:
Başvuran öğrencilerin Erasmus Başarı Puanı hesaplanırken akademik ortalamalarının % 50’si ve yabancı dil puanının % 50’si alınır ve en yüksek puanlı öğrenciler seçilerek tercihlerine göre yerleştirilir.
Akademik başarı ve yabancı dil sonucu ortalamasına ilave olarak; aynı öğrenim kademesi içerisinde daha önce Hayat Boyu Öğrenme Programı veya Erasmus+ kapsamında öğrenim ve ya staj hareketliliğinden yararlanmış öğrencilerin akademik başarı ve yabancı dil puanı toplamı hesaplanırken , daha önce yararlanılan her bir faaliyet için (öğrenim-staj ayrımı yapılmaksızın) 10’ ar puan azaltma uygulanır. Yani,
| Ölçüt | Ağırlıklı Puan |
| Akademik başarı düzeyi | %50 (toplam 100 puan üzerinden) |
| Dil seviyesi | %50 (toplam 100 puan üzerinden) |
| Şehit ve gazi çocuklarına | +15 puan |
| Engelli öğrencilere (engelliliğin belgelenmesi kaydıyla) | +10 puan |
| 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ile 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu Kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrencilere | +10 puan |
| Kendileri veya 1. derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alanlar | +10 puan |
| Başvuru esnasında staj yeri kabul mektubu sunma | + 10 puan |
| Dijital becerileri geliştirmeye yönelik stajlar (DOTs) önceliklendirilir | +5 puan |
| Aynı proje türü kapsamında daha önce yararlanma (hibeli veya hibesiz) | -10 puan |
| Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma | -10 puan |
| Hareketliliğe seçildiği halde süresinde feragat bildiriminde bulunmaksızın hareketliliğe katılmama | -10 puan |
| İki hareketlilik türüne birden aynı anda başvurma (öğrencinin tercih ettiği hareketlilik türüne azaltma uygulanır) | -10 puan |
| Hareketliliğe seçilen öğrenciler için: Yükseköğretim kurumu tarafından hareketlilikle ilgili olarak düzenlenen toplantılara/eğitimlere mazeretsiz katılmama (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır) | -5 puan |
| Dil sınavına gireceğini beyan edip mazeretsiz girmeme (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır) | -5 puan |
* 1. Derece akrabalar: anne, baba, çocuklar, eş
Ayrıca daha önce hareketlilikten faydalanmayan bir öğrencinin hem öğrenim, hem staj faaliyetine aynı zamanda başvurması durumunda, “-10 puan” eksiltmenin hangi faaliyette uygulanacağı öğrencinin tercihine bırakılır. Daha önce hareketlilikten faydalanmış bir öğrencinin hem öğrenim, hem staj faaliyetine aynı zamanda başvurması durumunda, daha önce faydalandığı hareketlilik türünden “-20” puan, başvurduğu ikinci hareketlilik türünden ise “-10” puan eksiltme uygulanır.
Erasmus+ Seçim Ve Değerlendirme Nasıl Yapılıyor?
Dil düzeyinin belirlenmesi için Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) bir yabancı dil sınavı yapar. Eğer geçerli bir dil sınav sonuç belgeniz yok ise bu sınava girmek zorundasınız. Başvurular değerlendirilirken ağırlıklı puanlama sistemine göre yukarıdaki değerlendirme ölçütleri uygulanır:
Dil Barajı var mı?
Erasmus için Yabancı Dil . . .
Erasmus Öğrenim için :
Her Erasmus anlaşmamız bulunan üniversitenin bir dil barajı vardır. O baraj, Avrupa Ortak Dil Çerçevesi Seviyelerinden ya B1 veya B2 olarak değişmektedir. Bu dil seviyelerin eşdeğerlik tablosu aşağıda verilmektedir.
Yabancı Dil Sınavı ve eşedeğerlikler hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.
Daha önce Erasmus yaptınız ve tekrar başvuruyorsunuz !!!
Her akademik seviyede bir yıl (12 ay) öğrenim ve/veya staj hareketliliğinden yararlanabilirsiniz.
Daha önce LLP-Erasmus Programı çerçevesinde edinilen tecrübeler eğitim dönemi başına 12 aya tamamlanacak şekilde değerlendirilecektir.
Örnek I: LLP döneminde 5 ay öğrenim hareketliliği yapan bir Lisans öğrencisi 12-5=7 ay daha öğrenim ya da staj faaliyetini Lisans öğrenimi devam ettiği sürece ve mezuniyetinden itibaren 1 yıl süre içerisinde hibeli olarak yapabilecektir.
Aynı öğrenci mezun olup lisansüstü eğitime başlarsa faaliyetlerden yeni bir 12 ay hibeli yararlanma hakkı kazanacaktır.
Örnek II: LLP döneminde 10,5 ay öğrenim hareketliliği yapan bir Lisans öğrencisi bundan sonra yapacağı öğrenim ya da staj faaliyetinin yalnızca 12-10,5=1,5 ayını hibeli olarak yapabilecektir. Ancak Erasmus+ döneminde yapacağı faaliyetin öğrenim için asgari 3 ay staj için ise asgari 2 ay süreli olması gerekmektedir. Dolayısıyla bu öğrenci Erasmus+ döneminde yapacağı 5 ay süreli faaliyetin yalnızca 1,5 ayı için hibe alabilecektir.
Başvurunuz
Öncelikle, Erasmus+ programından yararlanmak isteyen öğrencilerimizin başta Erasmus Bröşürü olmak üzere sitemizde bulunan sayfaları ve de Erasmus Takvimini inceleyerek program hakkında genel bir fikir sahibi olmaları gerekmektedir.
Erasmus Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde başvuru formunuzu çevrim içi (online) olarak http://erasmusbasvuru.ua.gov.tr üzerinden başvuru adımlarını takip ederek tamamlayabilirsiniz.
Öncelikle, Erasmus+ programından yararlanmak isteyen öğrencilerimizin başta Erasmus Bröşürü olmak üzere sitemizde bulunan sayfaları ve de Erasmus Takvimini inceleyerek program hakkında genel bir fikir sahibi olmaları gerekmektedir.
Erasmus Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde başvuru formunuzu çevrim içi (online) olarak https://turnaportal.ua.gov.tr/ üzerinden başvuru adımlarını takip ederek tamamlayabilirsiniz. Öğrencilerimiz başvurularını tamamladıktan sonra varsa ekleri ile birlikte muhafaza ederler. Erasmus hareketliliğine hak kazanmaları halinde oryantasyon programında açıklanacak diğer belgelerle birlikte, başvuru belgeni Erasmus Bölüm Koordinatörünüze imzalatarak ofisimize iletirler. Erasmus Bölüm Koordinatörü bulunmadığı durumlarda Bölüm Başkanı veya Dekan/Müdür tarafından imzalanabilir.
Not: Tüm Online Erasmus başvuruları (Öğrenci ve Personel) duyuruda farklı bir saat belirtilmedikçe 17.00' da sona ermektedir.
Öğrenim Hareketliliği Yol Haritası için tıklayınız.
Öğrencilerin hareketlilik gerçekleştirecekleri karşı kurumların belirlenmesinin ardından başvuru için eşleşilen kurumun web sayfasında son başvuru tarihi, dersler, akademik takvim ve başvuru formu gibi belgeler incelenmelidir.
Erasmus Takviminde yer alan tarihteki oryantasyon oturumlarına katılmak işlemlerin sorunsuz yürütülebilmesi için oldukça önemlidir.
Karşı kurumların “Aday gösterme (nomination)” e-postası gerekliliği var ise Birimimize “Aday gösterme (nomination)” bilgileriniz e-posta ile tarafınızdan gönderilmelidir. Ardından Birimimiz karşı kurumlara öğrencilerin seçildiğini ifade eden “Aday gösterme (nomination)” bildirimlerini e-posta ile gönderir.
Gidilecek üniversitenin internet sayfasından başvuru formunu, varsa konaklama formunu ve istenilen diğer belgeleri eksiksiz ve son başvuru tarihlerini dikkate alarak doldurulmalıdır ve gidilecek üniversiteye taahütlü olarak gönderilmek üzere Erasmus ofisine iletilmelidir. Eğer karşı kurumun internet sayfasında gerekli formlar yok ise aşağıda verilen linklerden formlar indirilebilir.
Öğrencilerin Online Erasmus Başvuru formlarını koordinatörlerine imzalatarak tarafımıza diğer belgeleri ile birlikte iletmeleri gerekmektedir. Formlarını muhafaza edememiş olanlar forma ulaşmak için,
Eşleşilen kurumun başvuru formu, varsa yerleşim (accommodation) formu, vb. formlar doldurulur. Bölüm koordinatörlerinden yardım alarak hazırlanan Öğrenim Anlaşması lisans öğrencileri için (Learning Agreement for Studies) , lisansüstü öğrencileri için Learning Agreement for Studies, disiplinlerarası lisansüstü öğrencileri için Learning Agreement for Studies öğrenci ve Bölüm Koordinatörüne ve/ veya Yardımcısı tarafından imzalandıktan sonra UİB’ye imzalanmak üzere teslim edilir. (3 Adet Orjinal Nüsha) Öğrenim Sözleşmesi, öğrencinin gitmeden önce titizlikle üzerinde durulması gereken bir husustur. Öğrenci gitmeden önce gidilecek üniversitenin kurs kataloğunu incelemek ve Erasmus Bölüm Koordinatörü ile birlikte misafir olunan üniversitede hangi dersleri alacağını belirlemek zorundadır. Alınacak olan derslerle toplam 30 ECTS’yi tamamlamak zorundasınız. Alınacak derslerin ve bununla birlikte öğrenim sözleşmesinin Fakülte Yönetim Kurulları tarafından onaylanması, öğrencinin döndükten sonra ders kabulleri ile karşılaşabileceği zorlukları önlemek açısından bir garanti olabilmektedir. Öğrenim sözleşmesi öğrenci, Erasmus Bölüm Koordinatörü ve Kurum Koordinatörü tarafından imzalandıktan sonra misafir olunan üniversitenin Erasmus Koordinatörü tarafından onaylanıp imzalanması gerekmektedir. Ancak üçlü onay alan öğrenim sözleşmeleri geçerli sayılmaktadır. Aksi takdirde üniversite seçilen dersleri kabul etmek ile yükümlü değildir. Hazırlanan "Öğrenim Sözleşmesinde" bulunan derslerin açılmaması veya program çakışması nedeniyle belirlenen dersleri alamama durumunda “Öğrenim Sözleşmesinin” yenilenmesi gerekmektedir. Bu durumda "Öğrenim Sözleşmesinin” sadece çıkarılan ve eklenen dersleri gösteren sayfasının hazırlanması ve her iki üniversitenin koordinatörleri tarafından imzalanması ve mühürlenmesi gerekmektedir. Öğrencinin yurtdışında bulunduğu süre içerisinde bu değişikliklerin takip edilmesi öğrencinin sorumluluğundadır. "Öğrenim Sözleşmesinde" yapılacak tüm değişiklikler koordinatörün bilgisi dahilinde 4 - 7 hafta içersinde yapılmalıdır.
Başarısız olunan krediler OMÜ' de tekrar edilir.
Başarısız olunan kredi sayısına göre hibe kesintisi aşağıdaki oranlarda yapılacaktır :
20-30 ECTS : Kesinti yok
11-19 ECTS : Yüzde 10 Kesinti
0-10 ECTS : Yüzde 20 Kesinti
Erasmus Bölüm Koordinatörünüz için bknz.
Learning Agreement formunuzu doldurulurken gerekli olabilecek ders alan kodlarınız:
Ders Alan Kodları(Subject Area Codes)
ISO Kodları
UNESCO Kodları
Transkript (Transcript of Records) belgenizi Birimize teslim etmelisiniz.
İngilizce Transkripti Fakültenizin Öğrenci İşlerinden ya da Rektörlük Öğrenci İşlerinden alabilirsiniz. (2 Adet Orjinal Nüsha)
Başvuru Formu (Student Application Form):
Karşı kurumların başvuruları online olabilir. Online başvurunuzu tamamlayarak 2 Adet çıtı alarak ofise teslim ediyorsunuz.Bu formlar genellikle gidilecek üniversitenin web sayfasında (farklı formatta da olabilir) bulunabilir. Başvurunun online olmadığı durumlarda karşı kurumun başvuru formunu doldurarak 2 adet teslim ediyorsunuz.
Öğrenim tarihlerini kapsayan ve vize almaya uygun bir pasaportu olmayan öğrencilerin 25 yaş altında olanlar doğrudan öğrenci belgeleri ile birlikte Samsun Emniyet Müdürlüğüne müracaat edebilirler. 25 yaş üzerinde olan öğrencilerin oryantasyon programı esnasında kendilerine dağıtılan pasaport harç muafiyet dilekçe lerini Uluslararası ilişkiler Birimi’ne teslim edebilirler.Kabul mektuplarının gelmesinin ardından onaylanan bu yazıyı teslim aldıktan sonra öğrenci tarafından Vergi Dairesi Başkanlığı’na giderek başvuru yapılır. Vergi Dairesi Başkanlığı’ndan alınan harç muafiyet yazısı ile Pasaport şubeye başvurarak harçsız olarak pasaport alınır.
Kabul mektubu karşı kurum tarafından öğrenciye ya da UİB’ye gönderilebilir. UİB’ye ulaşması halinde öğrenci e-posta yoluyla bilgilendirilir.
Hareketlilik dönemine ait diğer belgeler Birimimize teslim edilmelidir. Bu belgeler öğrenci tarafından hazırlanarak UİB’ye teslim edilir. Söz konusu belgeler bir Erasmus+ öğrencisinin olarak mutlaka dosyasında bulunması gereken belgelerdir. Öğrenci bu belgeleri vize almak durumunda olmasa dahi birimimize teslim etmekle yükümlüdür.
Teslim edilmesi gereken diğer belgeler ve dikkat etmeniz gereken hususlar:
Kabul mektubu fotokopisi (Karşı üniversitede bulunacağınız tarihler net olarak belirtilmiş ise gideceğiniz döneme ait akademik takvimi beyan etmeniz gerekecektir.)
Seyahat-Sağlık Sigortası Poliçenizin fotokopisi
Sigorta işlemleri için Lütfen Tıklayınız
Hibe işlemleri için Lütfen Tıklayınız
OLS (Online Linguistic Support): OLS (Online Linguistic Support) Online Dil Desteği Sınavına hareketlilik öncesi girmeniz tavsiye edilmektedir. Yeni OLS sistemi için tıklayınız.
OLS (Online Linguistic Support) Size Neler Sağlar?
Ücretsiz dil eğitimi
Konuşma grupları
Mentor desteği
Video desteği
Canlı destek
Yeni arkadaşlıklar
Uluslararası öğrenme ortamı
Kısaca Erasmus+ Online Linguistic Support
OLS ile ilgili sıkça sorulan sorular
13. Confirmation of Arrival (Varış Belgesi) : Öğrenim öğrencileri, öğrenim görecekleri kuruma varışlarının ardından, 15 gün içerisinde Confırmation of Arrival Belgesini bulundukları kurumların Erasmus Kurum Koordinatörlüğünce onaylatarak UİB' ye mail ile iletirler. Confirmation of Arrival için tıklayınız.
Pasaport, vize ve sigorta işlemleri ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
Pasaport ve vize başvuruları esnasında gerekli olabilecek ve üniversitemiz Erasmus Ofisin’den temin edilebilecek belgeler :
Not: Vize almaya uygun bir pasaportu olmayan öğrencilerin 25 yaş altında ve 25 yaşını doldurmasına 6 aydan fazla var ise doğrudan öğrenci belgeleri ile birlikte Pasaport Harcı Muafiyet Dilekçesi olmasına gerek olmadan İlçe Nüfus Müdürlüğü' ne (bağlı bulunduğunuz) başvurabiliyorlar müracaat edebilirler. 25 yaş üzerinde olan öğrencilerin oryantasyon programı esnasında kendilerine dağıtılan pasaport harç muafiyet dilekçelerini Uluslararası ilişkiler Birimi’ne teslim edebilirler. Kabul mektupalrının tarafımıza ulaşmasının ardından karşı kurumdan onaylanarak gelmesinin ardından onaylanan pasaport harcı muafiyet belgesini teslim aldıktan sonra öğrenci tarafından Vergi Dairesi Başkanlığı’na giderek başvuru yapılır. Zafer Vergi Dairesi' ne giderek cüzdan bedelinin ödendiğine dair alınan dekont ile birlikte İlçe Nüfus Müdürlüğü' ne (bağlı bulunduğunuz) başvurabiliyorlar
Pasaport ve Çıkış Harç Muafiyet İstek Yazısı: indirmek için tıklayınız
Erasmus Ofisimizden hibe alındığına dair belge (Letter of Financial Guarantee)
Öğrenci Belgesi (İngilizce)
Dil Yeterlilik Belgesi (Language Proficiency Letter)
Konsolosluklara veya Büyükelçiliklere hitaben vize başvuru yazısı
Çek Cumhuriyeti vize başvurusu esnasında gerekli olabilecek 90 günden fazla vize isteği formu (Czech visa over 90 days form)
Gitmekten vazgeçenler için örnek feragat dilekçesi.
Feragat Dilekçesini indirmek için tıklayınız.
Erasmus Öğrenci Beyannamesi için tıklayınız.
Dönüş işlemlerinin tamamlanması için hareketlilik sonrası aşağıdaki belgeleri öğrencilerin en geç Güz Dönemini tamamlayarak dönen öğrenciler için 01 Mart, Bahar Dönemini tamamlayarak dönen öğrenciler için 01 Ağustos tarihine kadar tamamlayarak Uluslararası İlişkiler Birimi’ne ulaştırmaları gerekmektedir:
Öğrenim faaliyeti sonrası öğrencinin Uluslararası İlişkiler Birimine teslim etmesi gereken belgeler:
1. Öğrenim anlaşması (Learning Agreement for Studies): Tüm imzalar atılmış ve mühürler basılmış orijinal kopyası
2. Katılım Belgesi (Certificate of Attendance/Duration Sheet/Confirmation of Stay): ERASMUS ile gidecek olan öğrencinin öğrenimi süresince üniversitede okuduğunu gösteren belgedir. Öğrencinin misafir olduğu üniversite tarafından doldurulup onaylanması gerekmektedir. Bu belgeyi karşı üniversite genellikle kendi formatında olan bir yazı halinde vermektedir. Fakat, ellerinde böyle bir belge formatı yok ise bizim hazırladığımız belgeyi kullanabilirsiniz. (Katılım belgesi için buraya tıklayınız)
3. Transkript (Transcript of Records): Yurtdışında yapılan eğitimin tamamlanması ve misafir kurumda okunan dersleri ve notlarını gösteren bu belge bazen doğrudan verilebilir veya misafir olunan üniversite tarafından doğrudan Fakülte/Bölüm/Yüksekokul Koordinatörüne veya Uluslararası İlişkiler Birimi’ne gönderilebilir. Gelen "Transcript of Records"ın hem dersleri ve ECTS kredilerini, hem de ECTS notlarını göstermesi gerekmektedir.
NOT: Katılım Sertifikası ve Transkript, misafir olunan kurum tarafından hareketlilik süresi sonunda oradan ayrılmadan önce size verilebileceği gibi, siz döndükten sonra da posta yoluyla size ya da UİB’ye gönderebilir. Sizlere gönderilmesi durumunda bir kopyasını e-posta ya da posta yolu ile tarafımıza ulaştırmanız gerekmektedir.
4. OLS (Online Linguistic Support): OLS (Online Linguistic Support) Online Dil Desteği bitirme sınavının tamamlanması (hareketlilik öncesi katılım sağlandı ise) tavsiye niteliğindedir. Sınav hakkında bilgi almak için tıklayınız.
5.Online Nihai Form: Birimimiz dönüş belgelerini tamamlayarak birimimize ulaştıran öğrencinin bilgilerini Beneficiary Module' a girer ve öğrencinin sistemimizde kayıtlı mail adresine hareketlilik dönemine ilişkin bir AB Anketi tanımlanır. Dönüş işlemleri öğrencinin bu Anketi doldurmasının ardından tamamlanır.
Online Nihai Form (AB Anketi) çoktan seçmeli, ucu açık ve değerlendirme cetveli şeklinde sorular içeren online bir anket şeklindedir.
Öğrencilerimize Beneficiary Module üzerinden gönderilen davet ile doldurulacak olan AB Anketi tamamlandıktan sonra submit tuşuna basılmalıdır. Bu işlem yapıldıktan sonra Anket üzerinde güncelleme yapmak mümkün olmayacaktır.
Anketin sistem tarafından tanımlanan süre içerisinde tamamlanması gerekmektedir ve hibe ödemeleri ancak raporun tamamlanmasını takiben yapılacaktır.
6. Döndükten sonra ders denkliği işlemlerinizin yapılabilmesi ve karşı kurumdan almış olduğunuz notlarınızın Ondokuz Mayıs Üniversitesi transkriptinize aktarılabilmesi için karşı kurum tarafından size verilen transkript belgeniz birimimize ulaştığında otomatik olarak tanınma işleminiz başlatılır.
7.Gitmeden önce kabul mektubunuzdaki tarihler baz alınarak hesaplanmış olan “tahmini” hibenizin % 70 ’idir ve “kesinleşen” hibeniz, dönüş işlemleri sırasında beyan edeceğiniz confirmation letter (katılım belgesi) deki tarihlere göre hesaplanır. Buna göre avans olarak yatırılan hibeniz ile kesinleşen hibeniz arasında farklılık söz konusu olabilir. Kabul mektubunda yazan başlangıç ve bitiş tarihleri arasındaki gün sayısını günlük hibenizle çarparak toplam hibenizi ve bu hibenin % 70 ’ini ve kalan % 30 ’ unu hesaplayabilirsiniz.
8.Karşı kurumda öğrenim görmeniz gereken tarihlerde, yani gittiğiniz kurumdaki resmî tatil günleri hariç öğrenim veya stajın devam etmesi gereken günlerde, 7 günden fazla süre ile misafir olduğunuz kurum (şehir/ülke) dışında olduğunuz tespit edilirse bu günler toplam hibenizden kesilir. Hafta sonları ve gidilen ülkeye bağlı dini ve resmi tatil günleri için hibenizden bir kesinti yapılmayacaktır. Bu durumda okulunuzun Akademik Takvimini ibraz etmeniz gerekmektedir.
9.Faaliyet süreniz mücbir(zorunlu) bir neden oluşmadıkça en az 3 ay olmak zorundadır. Aksi takdirde size yatırılan hibenin tamamını iade etmek durumunda kalırsınız. Belgeleyebileceğiniz(sağlık raporu vb) mücbir bir sebepten ötürü erken dönüş yapmanız durumunda size yatırılan hibenin orada kaldığınız süreyi kapsayan kısmı haricinde kalanı iade etmeniz gerekmektedir.
10.Derslerinizden devamsızlık-sorumsuzluk gibi nedenlerden dolayı kalmamış olmanız ve aldığınız kredilerden başarılı olmanız gerekmektedir. Bu şartları sağlamadığınız taktirde kesinleşen hibenizin:
Başarısız olunan kredi sayısına göre hibe kesintisi aşağıdaki oranlarda yapılacaktır :
20-30 ECTS : Kesinti yok
11-19 ECTS : Yüzde 10 Kesinti
0-10 ECTS : Yüzde 20 Kesinti